تلاش رهبران حکومت وحدت ملی برای جلب حمایت ناتو در وارسا

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14336

رهبران حکومت وحدت ملی در سفر سه روزه به وارسا پایتخت لهستان برای جلب حمایت اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تلاش می‌کنند.

در این سفر علاوه بر اشرف‌غنی رئیس‌‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس‌اجراییه، تعدادی دیگر از مقامات بلندپایه دولتی از جمله صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، عبدالله حبیبی وزیر دفاع و اکلیل حکیمی وزیر مالیه حضور دارند.

رئیس جمهور غنی در این نشست، دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل مختلف بخصوص مبارزه با تروریزم، بیان خواهد کرد.

همچنان رئیس جمهور در حاشیۀ این نشست با سران و مقامات عالی رتبۀ کشورهای عضو ناتو به طور جداگانه دیدار خواهد کرد.

نشست کشورهای عضو سازمان ناتو امروز در وارسا پایتخت لهستان آغاز شده و قرار است در آن ادامه همکاری‌های این سازمان با افغانستان، تنش‌های جاری اوکراین، وضعیت انگلیس و تهدیدات داعش در منطقه و جهان بررسی شود.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرده بود: ناتو بر ادامه همکاری‌های خود با افغانستان برای برقراری امنیت در این کشور تأکید دارد.

استولتنبرگ با حضور در نشست خبری در مورد موضوع نشست این سازمان در وارسا تأکید کرد که باید از عدم تبدیل مجدد افغانستان به پایگاه تروریسم بین‌المللی اطمینان حاصل شود.

وی تصریح کرد: ناتو به ادامه حضور خود در افغانستان تحت عنوان مأموریت حمایت قاطع در افغانستان فراتر از سال 2016 میلادی متعهد است.

دبیرکل ناتو در ادامه اظهار داشت: همچنین تعهد ناتو برای حمایت مالی نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان تا سال 2020 میلادی ادامه خواهد داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟