تلاش بنیانگذار بلک واتر برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46340
بلک واتر

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که رئیس جمهور ترامپ در حال بررسی طرح بنیانگذار بلک واتر در مورد خصوصی سازی جنگ افغانستان است.

ان.بی.سی گزارش داد که برخی از مقامات پیشین و کنونی حکومت ایالات متحده می گویند که علاقمندی رئیس جمهور ترامپ برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی افزایش یافته است. طوری که به نظر می رسد که دونالد ترامپ از راهکار تیم امنیت ملی اش در بارۀ افغانستان راضی به نظر نمی رسد.

طرح پرنس که ابتدا سال گذشته طی بررسی ترامپ برای ایجاد استراتژی جدیدی برای افغانستان مطرح شد بدین صورت است که نیروهای ارتش آمریکا با نیروهای شبه‌نظامی و قراردادی جایگزین می‌شوند و این نیروها تحت سرپرستی فرستاده ویژه آمریکا کار می‌کنند همچنین این نماینده نیز بطور مستقیم به رئیس جمهور آمریکا گزارش می‌دهد.

با گذشت نزدیک به یک سال از اعلام استراتژی رئیس جمهور آمریکا برای افغانستان مشاوران ترامپ نگرانند که وی بطور جدی پیشنهادهایی مانند طرح پرنس و یا حتی دستور فوری خروج کامل نیروهای خارجی را اعلام کند.

اریک پرنس در گفت‌وگو با «سی.ان.ان» درباره نارضایتی ترامپ درباره وضعیت کنونی جنگ در افغانستان گفت: رئیس جمهور ناامید شده است زیرا آنچه وزارت دفاع آمریکا خواسته بود را به آن‌ها داد اما پنتاگون آنچه ترامپ می‌خواست را انجام نداده است.

اریک پرنس در کاخ سفید از نفوذ برخوردار است. او دوست استفن بنن، مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور امریکا است و خواهرش، بتسی دیووس، وزیر معارف ادارۀ رئیس جمهور ترامپ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟