تلاش اشرف غنی برای گماشتن پسر پیر سید احمد گیلانی به ریاست شورای عالی صلح

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17264

گزارش ها بعد از مرگ پیر سید احمد گیلانی می رساند که سفارت انگلیس در کابل با همکاری اشرف غنی رئیس جمهور در تلاش است تا حامد گیلانی پسر سید احمد گیلانی را به عنوان رئیس شورای عالی صلح انتخاب کنند.

یک رسانه محلی گزارش داده است که سفارت انگلیس در کابل و «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور برای انتساب «حامد گیلانی» پسر سید احمد گیلانی به عنوان رئیس جدید شورای عالی صلح تلاش دارند.

به گزارش رادیو سپوژمی، این در حالی است که رهبران ائتلاف شمال، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت و عضو ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان بر سر انتساب حامدگیلانی به عنوان رئیس شورای عالی صلح با رئیس‌جمهور افغانستان مخالفت کردند.

روز شنبه پیرسید احمدگیلانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان و رهبر حزب محاذ ملی پس از حمله قلبی در شفاخانه غازی امان‌الله خان در کابل در سن 84 سالگی درگذشت.

پس از مرگ رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان، نعمت‌الله غفاری معاون دوم پارلمان نیز گفت که با توجه به اندک بودن دستاوردهای شورای عالی صلح این کشور، بهتر است تا این شورا منحل شود و یا فردی به این سمت انتخاب شود که هم در بین کشورهای منطقه و هم در بین مردم از نفوذی برخودار باشد تا دستاورد های شورای عالی صلح برای مردم معلوم شود.

وی گفته بود که درگذشت گیلانی ضایعه است در عین حال با توجه به هزینه‌های زیاد شورای عالی صلح افغانستان و دستاورد کم آن، ضرورتی برای ادامه کار این شورا وجود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟