تلاش اشرف غنی برای مهندسی پارلمان آینده افغانستان

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: پارلمانتیتر 1
  • شناسه مطلب: 42729

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تنسیم، افزایش مداخلات رهبران حکومت وحدت ملی در کمیسیون انتخابات افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها انتقادات بسیاری را در این کشور برانگیخته است.

«ویسا» روزنامه پشتوزبان چاپ کابل در گزارش اخیرش اظهار داشت که اشرف غنی کمیته 10 نفری را برای کنترل فهرست کاندیدای انتخابات پارلمانی افغانستان ایجاد کرده است.

این کمیته فهرست کاندیدای پارلمانی را کنترل می‌کند تا کسانی که مخالف پیمان امنیتی کابل-واشنگتن و یا مخالف پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری هستند به پارلمان آینده این کشور راه پیدا نکنند.

احزاب اپوزیسیون، نهادهای ناظر بر انتخابات و نمایندگان افغان بارها از سهل انگاری، فساد در کمیسیون انتخابات و تلاش دولت افغانستان برای مهندسی این روند ابراز نگرانی کرده بودند.

در چند روز گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان به دلیل مداخله اشرف غنی در امور کاری این کمیسیون از مقام خود استعفا دادند.

پیش از این نیز مجاز دانستن استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت نام رای دهندگان از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان که مداخله آشکار اشرف غنی در روند انتخابات را نشان می‌دهد انتقادات بسیاری را به همراه داشته است.

بسیاری از نهادهای ناظر بر انتخابات بر این باورند که رهبران حکومت وحدت ملی با مداخله در امور کاری کمیسیون انتخابات در افغانستان برای مهندسی انتخابات تلاش می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟