تلاش اشرف غنی برای جلوگیری از سلب صلاحیت معصوم استانکزی

  • انتشار: ۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20147

قرار است امروز (دوشنبه) مسئولان امنیتی در پارلمان استیضاح شوند، اما اکنون گزارش هایی بدست آمده نشان می دهد، آقای غنی در دیدار با یکی از اعضای هیئت اداری پارلمان، از وی خواسته است تا مجلس از استیضاح وزرای دفاع و داخله و به ویژه رییس امنیت ملی را اجتناب کند.

گفته می شود که رییس‌جمهور در این ملاقات به صورت «اکید»‌ دستور داده است تا به ویژه معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی از لیست مقام‌های امنیتی که قرار اند به زودی استیضاح شوند، حذف گردد.

هم‌چنین گزارش ها به نقل از هشت صبح می رساند، هنگامی که این نماینده مجلس به رییس‌جمهور غنی توضیح می‌دهد که چنین کاری ممکن نیست، زیرا طرزالعمل داخلی ولسی جرگه عوض شده و هیچ عضوی از مجلس قادر به پس گرفتن امضای خود مبنی بر استیضاح آقای ستانکزی نیست و این‌گونه رییس‌جمهور غنی آشفته و عصبانی شده است.

همچنان گفته می شود که رییس جمهور غنی نسبت به استیضاح وزرای داخله و دفاع هیچ نگرانی ندارد و حتا اگر این دو مقام رای کافی به‌دست آورده و سلب صلاحیت نشوند، در آن صورت شخص رییس جمهوری یک هفته بعد که قرار است نتایج تحقیقات حمله بر شفاخانه چهارصد بستر منتشر شود، آن‌ها را برکنار خواهد کرد. با این‌ حال، تمام تلاش آقای غنی این است که از استیضاح محمد معصوم ستانکزی، رییس امنیت ملی جلوگیری کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟