تفاهمنامه اطلاعاتی با پاکستان لغو شود

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 5794

خبرگزاری اطلس ـ نماینده مردم خوست در پارلمان گفت تفاهمنامه اطلاعاتی کابل ـ اسلام آباد بر ضد منافع ملی افغانستان است و دولت باید این توافقنامه را لغو کند.

«کمال ناصر اصولی» نماینده مردم خوست در پارلمان با انتقاد از تفاهمنامه اطلاعاتی کابل ـ اسلام آباد گفت: امضای توافقنامه اطلاعاتی با پاکستان اشتباه است و مقامات دولت نباید با کشوری که در ناامنی های افغانستان دست دارد و گروه های تروریستی را تجهیز می کند توافقی صورت میداد.

وی گفت: افغانستان آرمان های ملی دارد و این توافقنامه بر ضد منافع ملی افغانستان است.

این نماینده پارلمان افزود: ما هیچ وقت نمی توانیم به پاکستان به عنوان یک دوست نگاه کنیم که خواهان صلح و ثبات در افغانستان است؛ پاکستان همیشه پلان های خود را در قبال افغانستان اجرا کرده است.

وی ادامه داد: قبل از امضای این تفاهمنامه باید موضوع با وکلای ملت مطرح می شد و نمایندگان پارلمان در جریان این مساله قرار می گرفتند، اکنون نیز خواست پارلمان این است که این تفاهمنامه را لغو کنند.

وی اظهار داشت: تا وقتی که دولت پاکستان عملکرد صادقانه ای در برابر افغانستان نداشته باشد هر نوع معاهده میان دو کشور دستاوردی نخواهد داشت.

نماینده مردم خوست در پارلمان افزود: این تفاهمنامه سبب اختلاف نظر در میان سیاسیون کشور می شود و این یک چالش بزرگ برای دولت افغانستان است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟