تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان لغو مالیه 10 درصدی مخابرات شدند

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 25357

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان به کمیسیون مخابرات و مواصلات این مجلس دستور داده است که چگونگی و شفافیت در روند اخذ مالیات ده درصدی کریدیت کارت‌های مخابراتی را بررسی کند و در صورت که این روند شفاف نباشد به مجلس پیشنهاد کند که به صورت قانونی این مالیه لغو شود.

همایون همایون در نشست روز گذشته مجلس گفت که شکایت‌های زیادی وجود دارد که سیستم جمع آوری مالیه از کریدیت کارت‌های مخابراتی شفاف نیست و پول مردم از این ناحیه حیف و میل می شود.

خلیل الله شهید‌زاده دیگر عضو مجلس نیز گفت که جمع آوری مالیه ده درصدی کریدیت کارت‌های مخابراتی به یک معضل بزرگ و مافیایی در کشور تبدیل شده است.

آقای شهید زاده افزود که شرکت‌های مخابراتی میلیون‌ها سیمکارت غیر مجاز را در بازارهای کشور عرضه کرده اند و مالیات اکثر این سیمکارت‌ها را به حساب شخصی خودشان جمع آوری می کنند.

همچنین مجلس نمایندگان به آن وزیرانی که بودجه‌ی توسعه‌ی نیم سال وزارت‌خانه‌ها را به مصرف نرسانده‌اند هشدار داد که سلب صلاحیت می‌‌شوند.

مجلس نمایندگان از وزارت مالیه خواسته که قبل از رخصتی‎های تابستانی این مجلس، بودجه‌‌ نیمه‌ی اول سال مالی جاری را به مجلس بفرستد تا در مورد آن تصمیم گرفته شود.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان گفت وزیرانی که بودجه‌ی شان را مصرف نکرده باشند سلب صلاحیت خواهند شد.

وی افزود:« از وزیر مالیه خواهش می‎کنم تا هرچه زودتر بتواند بودجه نیمه ساله را به پارلمان ارائه کند تا پارلمان بتواند قبل از رخصتی‎ها در مورد آن تصمیم بگیرد و از سایر وزیران دیگر هم خواهش ما این است‌اگر بودجه مصرف نکرده باشند یک بار دیگر با استیضاح شدن و سلب صلاحیت شدن روبه‌رو خواهند شد.»

آقای همایون می‎گوید، وزیرانی که به کمیسیون‎های مجلس فراخوانده شده‎اند، گفته‎اند که در کمیسیون تدارکات ملی مشکلات وجود دارد و این مساله باعث شده تا بودجه‌ی توسعه‌یی این وزارت‌خانه‌ها کم مصرف شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟