تعدادی از اعضای مجلس خواهان استیضاح رئیس جمهور شدند

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 21241

اعضای مجلس نمایند‌گان در نشست عمومی روز گذشته مجلس، رییس جمهور را به بی‌مسؤولیتی متهم می‌کنند و می‌گویند، رییس جمهور با دیکتاتوری مسؤولیت‌های کابینه را خودش به دوش گرفته و وزیران هیچ‌گونه صلاحیتی ندارند.

عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس می‌گوید که رییس جمهور با گذشت چند سال هیچ مصوبه‌یی را عملی نکرده و خلاف قانون اساسی کار می‌کند.

ابراهیمی یک بار دیگر از رییس جمهور می‌خواهد که به مصوبه‌های مجلس نمایندگان احترام گذاشته و آن‌ها را عملی کند.

جعفر مهدوی، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان می گوید، “تمام وزیران، ماموران بی صلاحیت رئیس جمهور هستند و رئیس جمهور باید خواسته شود برای توضیحات، اگر وضاحت نداشت، باید بر بنیاد مادۀ ۶۹ قانون اساسی با وی اقدام صورت گیرد.”

فوزیه کوفی، عضو دیگر مجلس نمایندگان می گوید، “نظام جمهوری یک نظام مختلط است و بیشترین صلاحیت ها به شورای ملی داده شده است، اما آنچه جریان دارد این است که نظام به شاهی مطلقه تبدیل شده و تمام تصامیم از سوی رئیس جمهور گرفته می شود و هیچ کس نقش ندارد.”

در همین حال شمار دیگری از نمایندگان مردم در مجلس تاکید می ورزند که ادامۀ چنین وضیعت کشور را با بحران بزرگی مواجه خواهد ساخت و نیاز است، تا رئیس جمهور از این یکه تازی ها دست بردارد.

فرهاد صدیقی، عضو مجلس نمایندگان می گوید، “یکه تازی های رئیس جمهور و خود خواهی های وی سبب افزایش نا امنی ها در کشور شده است، و رئیس جمهور باید به خانۀ ملت خواسته شود و باید به خانۀ ملت حرمت بگذارد.”

ناهید فرید نیز اشرف غنی را عامل اصلی تمام بدبختی‌ها و چالش‌های امنیتی می‌داند و می‌گوید، رییس جمهور باید برای پاسخگویی به مجلس نمایندگان فرا خوانده شود.

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، رییس جمهور حاضر است در تمام زمینه‌ها با نماینده‌گان مردم همکاری کند. به گفتۀ او، رییس جمهور بیشترین همکاری را با شورای ملی داشته و در جریان چند ماه اخیر بیشتر از سی نشست را با اعضای این شورا برگزار کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟