تعجب ترامپ از نیروهای خویا در مراسم تشریفات در عربستان

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 22908

تشریفاتی که عربستان سعودی در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا بکار برد، تعجب دونالد ترامپ را برانگیخت، یکی از این تشریفات نیروهای خویا بود.

به گزارش العربیه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نخستین سفر خود به عربستان سعودی، علاوه بر پروتکلی که برای تمامی رؤسای جمهور در مراسم استقبال از آنها برگزار می شود، از نوعی استقبال طبق سنت سعودی ها نیز برخوردار شد.

وی به هنگام ورود به دیوان پادشاهی، بوسیله اسب‌های اصیل عربی همراهی شد؛ بطوری که سوار هرکدام از اسب ها، سوارکاری با لباس رسمی عربی بود.

در این میان، گروهی از نیروهای “خویا” با لباس مشهورشان و شمشیرهای طلاکاری شده در کنار مسیر اصلی که محل عبور ملک سلمان و ترامپ بود، ایستاده بودند.

خویا نیروهایی هستند که شمار آنها در برخی مراسم های استقبال رسمی به بیش از  300 نفر می رسد و با لباس رسمی سعودی حاضر می شوند و دارای کمربند هایی هستند که بر روی آنها گلوله سوار است.

لباس های نیروهای خویا در سفر مقامات رسمی به عربستان، نگاه های رؤسای جمهور را به خود جلب می کند؛ بطوری که برخی اوقات بیش از 100 نفر از آنها با لباس رسمی برای استقبال از هیئت های خارجی به صف می شوند.

گفتنی است خویا نامی قدیمی است. این نام در زمان ملک عبدالعزیز در سال 1925برای بر عهده گرفتن امور نظامی به میان آمد؛ تا اینکه این گروه تشکیل و گروهی از امرا و فرماندهان نیز به آن ملحق شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟