تظاهرات گسترده علیه ترامپ رئیس جمهور آمریکا

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17217

بعد از مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا در بسیاری از کشورهای دنیا تظاهرات اعتراض آمیزی علیه وی و سیاست های اعلامی اش به راه افتاده است. اکنون نیز شهرهای مهم آمریکا از جمله واشینگتن، نیویورک و شیکاگو شاهد تجمع پرشمار معترضان است.

در تظاهرات گسترده زنان آمریکایی که از روز شنبه آغاز شده است، نزدیک به نیم میلیون تن در آن اشتراک کردند، این معترضان علیه ترامپ به خیابان های واشینگتن آمدند و شعار هایی علیه رئیس جمهور آمریکا سر دادند.

شماری از اهالی فرهنگ و هنر از جمله الک بالدوین، رابرت دنیرو، مایکل مور، اسکارلت جوهانسون و تعدادی دیگر در این تظاهرات اشتراک کرده بودند.

مبتکران “راهپیمایی میلیونی زنان” تاکید می‌کنند که اعتراض آنها تنها به رفتار و گفتار ترامپ در رابطه با زنان نیست بلکه آنها با این حرکت مخالفت خود را با نژادپرستی، نابرابری اجتماعی، تهدید مهاجران، هوموفوبیا، تبلیغ علیه مسلمانان و زن‌ستیزی به نمایش می‌گذارند.

نخستین راهپیمایی‌های زنان در روز شنبه در چند شهر استرالیا و نیوزلند برگزار شد.

اعتراضات خیابانی علیه ترامپ در روز جمعه (۲۰ ژانویه) و هم‌زمان با ادای سوگند رئیس جمهور جدید شروع شد. در واشنگتن تظاهرکنندگان با ماموران پولیس به زد و خورد پرداختند. حدود ۲۷۰ تن از معترضان دستگیر شدند.

در کشورهای گوناگون از جمله آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، جمهوری چک، فیلیپین، کنیا، مکزیک و هندوستان نیز تظاهرات اعتراضی برگزار شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟