تظاهرات در کابل، هرات، تخار، کندز و چند شهر دیگر

  • انتشار: ۱۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23741

حمله خونین روز چهارشنبه در منطقه دیپلومات نشین شهر کابل که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها از شهروندان شد، با اعتراض گسترده مردم افغانستان همراه بوده است، باشندگان هرات، تخار، کابل و چند شهر دیگر با محکوم کردن حمله تروریستی روز چهارشنبه از حکومت خواستند عاملین این حمله را محاکمه و مجازات کنند.

ده‌ها تن از باشندگان ولایت هرات در اعتراض به حمله‌ی انتحاری در منطقه‌ی دیپلماتیک نشین کابل، دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان با حمل شعارهای “مرگ بر طالبان” و “طالب برادر ما نیست” در مقابل ساختمان ولایت تجمع کرده بودند و از مسوولان دولتی خواهان توقف مرگ مردم بی‌گناه شدند.

این تظاهرات از سوی فعالان مدنی و برخی از اعضای شورای ولایتی هرات برگزار شده بود و برگزار کنندگان وضعیت موجود در کشور را فاجعه خواندند.

همچنین در ولایت تخار، صدها تن از شهروندان این ولایت براي حمايت از صداي عدالت خواهانه ی مظاهره كننده گان كابل، در جاده ها آمدند و اعتراض شان را به وضعیت فعلی کشور نشان دادند.

در همین حال تظاهرات در کابل وارد دومین روز خود شده است، ده هاتن از شهروندان معترض کابل در چهار راهی شیرپور خیمه تحصن برپا کرده‌اند و به اعتراض شان ادامه ‌می‌دهند.

این معترضین می‌گویند تازمانی که حکومت به خواست‌های آنان توجه نکند دست از اعتراض بر نمی‌دارند.

انفجار خونین روز چهارشنبه در کابل باعث کشته و زخمی شدن حدود 500 تن از شهروندان شد که این رویداد باعث واکنش های زیاد داخلی و خارجی شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟