تظاهرات در بامیان در حمایت از دو دلداده پشتون و هزاره

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 38377

ده ها تن از مردم و فعالین مدنی در بامیان در اعتراض به سپردن دو دلداده که از دو قوم مختلف است دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان در حمایت از قدوس پسر هزاره و ماموره دختر پشتون تباری که عاشق یکدیگرند، به خیابان ها آمدند. مقامات بامیان می خواهند تا این دختر به خانواده اشان بازگرداند.

امروز (شنبه)، تظاهرات گسترده مردمی علیه شخص والی و حکومت محلی این ولایت و در حمایت از قدوس و مأموره در مرکز بامیان در جریان است.

قدوس، پسر هزاره‌تبار و مأموره، دختر پشتون‌تبار عاشق یکدیگر می‌شوند، اما خانواده مأموره با ازدواج آن‌ها مخالفت می‌کنند، لذا مأموره از خانه فرار و با قدوس به بامیان می‌رود.

ظاهراً حکومت محلی بامیان تصمیم گرفته است که مأموره را به خانواده‌اش بسپارد، مردم و فعالین مدنی بامیان بر این باورند که اگر مأموره به خانواده‌اش سپرده شود، طبق رسم سنتی جان او در خطر است و محکوم به مرگ خواهد شد.

لذا مردم و فعالین مدنی از حکومت محلی بامیان، ریاست امور زنان و نمایندگی کمیسیون حقوق بشر این ولایت می‌خواهند که از تسلیم دادن مأموره به خانواده‌اش، خودداری نمایند.

در سال‌های قبل، ذکیه و محمدعلی نیز با همین سرنوشت مواجه بودند که با حمایت مردم و فعالین مدنی، از قید و بند رها و زندگی مشترک‌شان را آغاز نمودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟