تصمیم بانک مرکزی مبنی بر غیر قابل تبادله بودن بانکنوت های کهنه، صدای صرافان را هم در آورد

  • انتشار: ۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29414

بعد از اعلام بانک مرکزی مبنی بر غیر تبادله بودن بانکنوت های کهنه و فرسوده، تعدادی از اعضای اتحادیه صرافان کابل در دیدار با داکتر عبدالله گفتند که تصمیم بانک مرکزی برای عدم استفاده از بانک نوت های کهنه باعث مشکلات بسیاری برای آنها شده اند.

اتحادیه صرافان کابل در دیدار با رئیس اجرایی کشور گفتند که اعلان بانک‌نوت‌های فاقد اعتبار در بازار مشکل خلق کرده است و باید این کار در یک فرایند زمانی صورت گیرد و برای جمع‌آوری سهولت ایجاد گردد.

در این دیدار اتحادیهٔ‌ صرافان کابل در یک بستهٔ پیشنهادی مشکلات و خواسته‌های‌شان را در مورد قانون خدمات پولی، مقررات کاری، فساد اداری، اختلاس و فریب‌کاری و امنیت صرافان با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.

آنان از داکتر عبدالله رییس اجرایی خواستند که در بخش‌های جواز و تمدید آن، انتقال پول، قرضه، چگونگی تفتیش، مشکلات حقوقی و قانونی و بانک نوت‌های فاقد اعتبار و سایر موارد توجه جدی نمایند.

سپس، رییس اجرایی در این نشست خطاب به صرافان کابل گفت که باتوجه به شرایط حاکم در کشور و چالش‌های امنیتی، کار شما برای ایجاد سهولت به مردم افغانستان و گردش اقتصاد کشور چشم‌گیر و قابل قدر است.

رییس اجراییه کشور به اتحادیهٔ صرافان کابل وعده سپرد که برای حل مشکلات مشکلات و تحقق خواسته‌های آنان به خصوص ایجاد سهولت در کار خدمات پولی شخصاً تلاش می‌ورزد.

در همین حال بسیاری از شهروندان کابل از این تصمیم بانک مرکزی به شدت ناراضی هستند و می گویند این تصمیم باعث شده است تا با مشکلات فراوانی روبرو شوند.

عبدالحدود که یک فروشنده است،می گوید که این وضعیت وی را به ستوه آورده است.

وی می افزاید بسیاری از مشتریانش به وی بانک نوت های که خط خورده یا کمی فرسوده باشند را نمی گیرند که همین موضوع مشکلات بسیاری را برایش خلق کرده است.

عبدالحدود این باره اظهار داشت: «ما اگر این بانک نوت های کهنه، فرسوده و خط خورده را نگیریم، کارما نمی‌شود و نمی دانیم چه کنیم با این پول ها، در کنار این که حکومت باید این مشکل را حل سازد، باید مردم نیزبا بانک نوت که هویت ما است، فکر کنند.»

این در حالیست که پیش از این بانک مرکزی گفته بود که بانک نوت های خط خورده و یا رنگ شده را بعد از آغازماه سنبله، عوض نخواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟