تصمیم آمریکا بر محرمانه نگه داشتن اطلاعات مربوط به نظامیان افغان

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32686

گفته می شود فرمانده نظامی آمریکا در افغانستان تصمیم گرفته است که اطلاعات مربوط به نظامیان افغانستان را در رابطه به میزان پیشرفت و رشد، تعداد کشته و زخمی ها و سایر مواردی که مربوط به آنان می شود را مخفی نگه دارد.

یک رسانه آمریکایی نوشته است، فرماندهی نظامی امریکا در افغانستان تصمیم گرفته تا ارقام مهم مربوط به رشد و پیشرفت نیروهای امنیتی محلی را محرمانه نگاه دارد.

روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشته که شمار افراد ارتش و پلیس افغانستان و این که چه تعداد از آنها کشته و یا مجروح شده اند و یا میزان تجهیزات آنها هم جزو همین مواردی است که باید به دلایل امنیتی پوشیده بماند.

یک سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان به نقل از نیویورک تایمز از این تصمیم دفاع کرده و آن را به درخواست دولت افغانستان عنوان کرده است. گفته می شود هدف از این تصمیم حفظ جان نیروهای امریکایی و افغان است.

این در حالیست که پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان و آگاهان نظامی معتقد بودند که میزان واقعی تلفات نیروهای امنیتی در مبارزه با گروه های تروریستی بصورت دقیق اعلان نمی شود.

چندی پیش و در هنگام حضور مقامات بلندپایه نظامی در مجلس که بصورت غیر علنی برگزار شده بود، تعدادی از مقامات بلندپایه حکومت گفته بودند که روزانه حدود صد سرباز پلیس و ارتش در کشور جان خود را از دست می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟