تصاویر/ مراسم خونبار و دلخراش کاتولیک های متعصب مسیحی در فلیپین +18

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: گالریگوناگون
  • شناسه مطلب: 58558

«آدینه نیک» یا «آدینه مقدس» (Good Friday) روزی است که مسیحیان کاتولیک در آن به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح را گرامی می دارند.

اما این مراسم گاه با به صلیب کشیده شدن و تازیانه خوردن کاتولیک های متعصب همراه است.

در یک نمایش پر از خونریزی ناشی از اشتیاق مذهبی، امسال در فیلیپین یک داوطلب به صلیب کشیده شد و به دنبال او نیز ۱۰ مرد دیگر با پاهای عریان به دنبال او راه افتاده و با شلاق خود را می زدند.

اگرچه به صلیب کشیدن و تازیانه زدن واقعی در مناطق شمالی فیلیپین توسط واتیکان تقبیح شده اما چنین رسوماتی در آدینه مقدس در این مناطق همواره و هر ساله برگزار می شود.

ویلفردو سالوادور به آسمان خیره شد و دعایی را زیر لب خواند، پس از آنکه این پیرمرد ۶۲ ساله لاغر با ریش خاکستری و بلندش به اولین کسی تبدیل شد که امسال در فیلیپین به صلیب کشیده می شود.

سالوادور ماهیگیری است که برای ۱۴اُمین سال متوالی به صورت داوطلب به صلیب کشیده می شود. مردانی که با لباس های سربازان رومی در اطراف او دیده می شدند، میخ هایی ۳ اینچی را به دست ها و پاهای او کوبیده و سپس صلیب چوبی برای دقایقی بلند شد تا جمعیت جمع شده بتوانند آن را تماشا کنند.

بعد از پایان مراسم  بود که او را مورد مداوا قرار دادند و سالوادور بلافاصله بدون هیچ حرفی به خانه اش بازگشت. ۹ مرد و یک زن دیگر نیز در سه روستای مجاور به صلیب کشیده شدند.

اوایل روز جمعه گذشته صدها مرد با پاهای عریان و بی صدا در حالی که تاج هایی از شاخه درخت به سر و کفن هایی سیاه به تن داشتند در کنار جاده ای روستایی و در گرمای مرطوب مناطق شمالی فیلیپین قدم می زدند و با استفاده از تازیانه ای که از چوب بامبو و طناب ساخته شده بود خود را شلاق می زدند.

در حالی که اغلب ۸۰ میلیون کاتولیک فیلیپینی روز آدینه نیک را در خانه یا در کلیساها می گذرانند برخی دیگر این روش های خشونت آمیز و دردناک را برای توبه کردن از گناهان یا جلب توجه خداوند و درخواست کمک از او انتخاب می کنند که به یک جاذبه توریستی در این کشور تبدیل شده است.

رستی دیوید، ۳۸ ساله، که راننده کامیون بوده و نیمی از زندگی خود را در این روز به شلاق زدن خود پرداخته می گوید: «این یک میثاق مذهبی است. تا جایی که بتوانم هر ساله این کار را انجام می دهم».

او همچنین می گوید امیدوار است که این کار او باعث شود خداوند برادرش که به سرطان مبتلا شده را شفا دهد. لباس این افراد آغشته به عرق و خون شده و با هر ضربه تازیانه ای که آن ها به خود می زنند، تماشاگران چهره خود را در هم می کشند.

برخی پشت همراهانشان قایم می شوند تا از دیدن زخم و خون روی بدن این کاتولیک های متعصب جلوگیری کنند.

بسیاری از افراد ساعت هاست که منتظر اجرای مراسم به صلیب کشیده شدن بوده اند. هر ساله چنین رسومات خونباری در روستاهای اطراف شهر سن فرناندو در ۴۰ مایلی شمال مانیل برگزار می شود، در حالی که اکثر کاتولیک های فیلیپین این روز را به دعا و تأمل در کلیساها می گذرانند.

مسیحی

به نوشته روزیاتو،نزدیک به ۸۰ درصد از ساکنان فیلیپین مسیحیان کاتولیک هستند که میراث ۳۰۰ سال استعمار این کشور توسط اسپانیا است که در آغاز قرن بیستم میلادی به پایان رسید.

مراسم وحشتاک مسیحیان

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟