تشکیل یک هیئت برای بررسی بازداشت آصف مهمند

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29026

یک هیئت برای بررسی بازداشت آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ به دستور رئیس جمهور غنی تشکیل شده است، تا این رویداد را مورد بررسی قرار دهد.

وزارت داخله هیئتی را برای بررسی چگونگی بازداشت آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ تعیین کرده است. پس از نشر گزارش‌های ضدونقیض در پیوند به بازداشت آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ از میدان هوایی شهر مزارشریف، وزارت امور داخله می‌گوید، هیأتی را برای بررسی این رویداد به زودی به بلخ می‌فرستد.

مرادعلی مراد، معین ارشد امنیتی که در رأس این هیأت قرار دارد به رسانه‌ها می‌گوید که نمایند‌گانی از دادستانی کل، وزارت امور داخله و نهادهای عدلی و قضایی شامل این هیأت‌اند.

مصطفی مهمند، برادر آصف مهمند و ابراهیم خیراندیش، عضو شورای ولایتی بلخ می‌گویند که آقای مهمند از سوی افراد عطامحمد نور، والی بلخ بازداشت شده است.

اما منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ می‌گوید، آقای مهمند بر بنیاد نامه‌های رسمی پی‌درپی‌یی که از سوی دادستانی امنیت ملی و دادستانی جرایم سنگین وزارت امور داخله برای بازداشت او به فرماندهی پولیس این ولایت صادر شده بود، از سوی پولیس بازداشت شده است.

آقای فرهاد می‌گوید، آصف مهمند، متهم به گرفتن قراردادها از راه جعل و تزویر است.

به گفتۀ سخنگوی والی بلخ، آنان از حدود 3 ماه پیش حکم بازداشت آقای مهمند را که به فرماندهی پولیس بلخ صادر شده است، از طریق دادستانی امنیت ملی و دادستانی جرایم سنگین، مبنی بر جعل و تزویر اسناد به ویژه جعل امضای معاون دبیرخانۀ شورای وزیران در اختیار دارند.

آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ سه‌شنبه‌شب از میدان هوایی شهر مزارشریف بازداشت شد. آقای مهمند اخیراً با پخش یک پیام ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی به عطامحمد نور، والی بلخ حملۀ لفظی کرده بود.

اما منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ همان روز تمام این ادعاها و اتهامات را بی‌بنیاد خواند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟