تشدید درگیری بین ارتش ترکیه و نیروهای کرد مدافع خلق سوریه در عفرین

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35938

همزمان با تشدید درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و نیروهای کرد مدافع خلق سوریه، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که نیروی زمینی ارتش این کشور با عبور از مرز سوریه وارد منطقه عفرین شده است.

خبرگزاری رسمی آناتولی روز گذشته (یکشنبه) گزارش داد که همراه ارتش ترکیه، واحدهایی از ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت آنکارا است نیز وارد عفرین شدند.

ساعتی پیش از انتشار این خبر، یکی از سخنگویان نیروهای مدافع خلق در سوریه گفته بود که نیروهای این واحد نظامی کرد، حمله شدید ارتش ترکیه برای ورود به عفرین را دفع کرده‌اند.

در این حال، به گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی «خبر ترک» گزارش داد که ترکیه قصد دارد یک «منطقه امن»‌ به عمق ۳۰ کیلومتر را در ادامه عملیات نظامی اش در ولایت عفرین ایجاد کند.

در این میان، شبه‌نظامیان کرد در سوریه گفتند که در جریان حملات هوایی ارتش ترکیه به منطقه عفرین، «دست‌کم ۱۰ تن» کشته شده‌اند، که «هفت تن از آنها غیرنظامی» بودند.

ارتش ترکیه از روز شنبه عملیات شاخه زیتون را در مرز سوریه برای بیرون راندن نیرو‌های مدافع خلق از ولایت عفرین آغاز کرد. آنکارا، این گروه را از متحدان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ کا کا) می‌داند. در مقابل، ائتلاف به رهبری آمریکا از این گروه در جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کند.

عملیات ارتش ترکیه و واحدهای ارتش آزاد سوریه در شرایطی ادامه دارد که ستاد ارتش ترکیه گفت جنگنده‌های آن کشور در روز شنبه، ۱۰۸ هدف از ۱۱۳ هدف تعیین شده خود را بمباران کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟