ترکیه ده ها مهاجر غیر قانونی افغان که قصد سفر به اروپا را داشتند، بازداشت کرده است

  • انتشار: ۷ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32618

مقامات امنیتی در ترکیه می گوید ده ها تن از مهاجران و پناهجویانی که قصد عبور غیر قانونی از این کشور به کشورهای اروپایی را داشتند، بازداشت کرده اند، در این افراد تعدادی از شهروندان افغانستان نیز دیده می شود.

ماموران امنیتی ترکیه 496 مهاجر و پناهجوی خارجی را که قصد عبور غیرقانونی به یونان و بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی از طریق خاک ترکیه را داشتند، طی هفته گذشته در آب های دریای اژه و شهرهای مختلف این کشور دستگیر کردند.

مقام ترکیه ای گفته اند؛ پناهجویان دستگیر شده تبعه کشورهای افغانستان، بنگلادش، پاکستان،هندوستان، اریتره، ایران، ویتنام، سوریه، اریتره و نپال هستند.

بنا بر اعلام این رسانه، ماموران پلیس ترکیه مهاجران را در آب های دریای اژه نزدیک شهر بودروم و شهرهای ادیرینه، بالیک اسیر و قرقلرایلی دستگیر کرده اند.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

وضعیت وخیم امنیتی و بیکاری باعث شده است که در طی سه سال اخیر صدها هزار شهروند افغانستان با قبول خطرات و به صورت غیر قانونی راهی کشورهای اروپایی شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟