ترویج اندیشه های سلفی با حمایت مالی عربستان عامل باعث حملات تروریستی می شود

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23091

بعد از حمله خونین به یک کنسرت موسیقی در شهر منچستر انگلستان، عبدالحی خراسانی دیپلومات سابق افغانستان در این کشور می گوید؛ افزایش فعالیت هایی تحت نام فعالیت فرهنگی در مساجدی در انگلیس که با حمایت مالی عربستان سعودی انجام می شود، باعث بروز حوادث تروریستی می شود.

در واکنش به حمله تروریستی در شهر منچستر بریتانیا ، آقای عبدالحی خراسانی دیپلومات پیشین افغان مقیم آن کشور می گوید که با سرازیر شدن موجی از پناهجویان از کشور های شرق میانه و افریقا به اروپا ، شماری از جوانانی که از پیش به گروه داعش پیوسته بودند، وارد کشور های اروپایی شده و با استفاده از فرصت دست به چنین حملاتی زده اند.

آقای خراسانی به رادیو آشنا گفته است که در پنج الی شش سال گذشته، تحت نام “مرکز فعالیت های فرهنگی “، مساجدی در بسیاری از مناطقی در لندن – که در آنجا مهاجران به سر می برند ، ایجاد شده است که از یک سیستم فکری اعتدالی برخوردار نبوده ونوعی تفکر سلفی را پخش می کند.

آقای خراسانی ادعا می کند که بیشتر از هشتاد در صد این مراکز از سوی عربستان سعودی تمویل می شود.

حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت ‘آرنا ‘منچستر’ در شمال انگلیس که اواخر دوشنبه شب گذشته صورت گرفت، 22کشته و 59 زخمی بر جای گذاشته است که شماری از قربانیان کودک و نوجوان هستند.

پولیس منچستر می‌گوید مردی که گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل کشته شده است.

در همین حال پولیس انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که مظنون اصلی این بمب گذاری انتخاری، فردی 22 ساله به نام سلمان عبیدی بوده است .

براساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع انگلیسی، عابدی لیبی تبار بوده اما متولد انگلیس است .

این منابع عنوان کردند که والدین سلمان عبیدی پناهندگانی بودند که در دهه 90 میلادی از لیبی به انگلیس مهاجرت کرده اند.

گفته شده است که یک مرد 23 ساله به ظن ارتباط با حمله تروریستی منچستر بازداشت شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟