تروریست های داعش در سوریه با سلاح های ناتو می جنگند

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 21733

مبارزان ضدتروریستی در سوریه از کشف و ضبط جنگ افزارهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از داعش در عملیات آزادسازی شهر طبقه در ولایت رقه سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبه نظامیان کرد؛ که در جریان پیشروی ها موفق شدند شهر طبقه در رقه سوریه را آزاد کنند.

بنا به این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده اند که حدود 80 درصد شهر طبقه را از اشغال داعش آزاد کرده و تحت کنترول در آورده اند.

شهر طبقه در مسیر استراتژیک و 55 کیلومتری غرب رقه مرکز اصلی تروریست های داعشی در سوریه واقع شده که عملیات نیروهای کرد برای آزادسازی منطقه از نوامبر سال گذشته آغاز شده است.

پیش از این نیز در جریان آزادسازی مناطق مختلف سوریه از جمله شرق حلب، انبارهای پر از جنگ افزارهای نو و استفاده نشده گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره ساخت کشورهای غربی کشف شده بود.

کشورهای غربی-عربی ضدسوری از شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش سال، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟