تروریستهای وابسته به ترکیه آتش بس را نقض کردند

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12424

تروریست های جیش الاسلام وابسته به ترکیه و عربستان سعودی با شلیک خمپاره به دمشق پایتخت سوریه ، آتش بس توافق شده در آن کشور را زیر پا گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العالم، نیروهای گروه تروریستی «جیش الاسلام» دیروز(شنبه) با چندین گلوله خمپاره مناطق مسکونی دمشق را مورد هدف قرار دادند.

از میزان خسارات یا تلفات این حملات گزارشی دریافت نشده است.

گلوله باران تروریست ها درشرایطی انجام شد که آتش بس پیشنهادی آمریکا و روسیه که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است، از روز شنبه در سوریه به اجرا گذاشته شد.

بر اساس این توافق، آتش بس درهمه مناطق سوریه به جز مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی اجرا می‌شود.

مقام های روسیه پیش از این اعلام کرده اند که داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت آنها را در فهرست خود قرار داده است، شامل آتش بس نمی‌شوند و بدون شک جنگ علیه آنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

وزارت امورخارجۀ سوریه نیز پیش از این تأکید کرده بود که دولت سوریه با توقف نبرد بر اساس بیانیه روسیه و آمریکا، همزمان با ادامه تلاشهای نظامی در مبارزه با داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی مرتبط با آنها و همچنین القاعده، موافق است.

گروه جیش الاسلام که از سوی ترکیه و عربستان پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می شود، از متحدان گروه تروریستی جبهه النصره بوده و برخی از مناطق حاشیه ای دمشق را در دست دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟