ترامپ کشورهایی که در سازمان ملل علیه آمریکا در مورد قدس رای دهند را به قطع کمک مالی تهدید کرد

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 34675

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که حمایت مالی از کشورهایی را که امروز (پنجشنبه) به قطعنامه ضدآمریکایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص قدس رای مثبت دهند، قطع خواهد کرد.

به گزارش گاردین، ترامپ روز چهارشنبه در جلسه اعضای هیات دولت آمریکا در این رابطه گفت: بگذارید این کشورها علیه ما رای دهند. اینگونه صرفه‌جویی می‌کنیم. برای ما اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: دیگر اینگونه نیست که علیه ما رای دهند و سپس صدها میلیون دالر به آن‌‌ها بدهیم. دیگر اجازه سوءاستفاده نمی‌دهیم.

افغانستان یکی از کشورهایی است که سالانه بیش از 3 میلیارد دالر کمک های آمریکا را به دست می آورد، اشرف غنی رئیس جمهور چندی پیش اقدام آمریکا در مورد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را اقدامی بر خلاف صلح دانسته بود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است امروز پنجشنبه درخصوص قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی علیه اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، رای گیری کند.

قدس که نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین است و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید. با این حال ترامپ تصمیم به انتقال سفارت آمریکا در رژیم اسرائیل به این شهر گرفته است.

انتقال سفارت آمریکا به قدس را کنگره این کشور در سال 1995 تصویب کرده بود؛ اما تمامی رئیسان جمهوری آمریکا مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی، اجرای آن را هر 6 ماه یکبار تعلیق کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟