ترامپ وضعیت اضطراری اعلام کرد

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 53553

دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا فرمان وضعیت اضطراری در سراسر این کشور را به بهانه حوادث خشونت‌بار در مرزهای جنوبی امضا کرد.

همزمان با امضای این فرمان، نانسی پلوسی و چاک شومر از نمایندگان شناخته شده حزب دموکرات در بیانیه مشترکی، به این فرمان ترامپ واکنش نشان دادند.
در بیانیه این دو نماینده آمده است، واقعی جلوه دادن یک بحران غیرواقعی از سوی رییس‌جمهور، نقض آشکار قانون اساسی است و کشور را ناامن‌تر خواهد کرد.
به نوشته رویترز؛ با اعلام وضعیت اضطراری، رییس‌جمهور امریکا می‌تواند بدون اجازه و تصویب کنگره این کشور، اعتبار مالی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از سایر ردیف‌های بودجه تأمین کند.
به اعتقاد رییس‌جمهور امریکا، ساخت دیوار در مرز مکزیک باعث توقف مهاجرت غیرقانونی به این کشور خواهد شد.
گفتنی است ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، خواستار بودجه‌ای 5.7 میلیارد دالر شده بود اما دموکرات‌ها در کنگره با این بودجه مخالفت کردند.
اختلاف دولت دونالد ترامپ با دموکرات‌ها بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی در جنوب امریکا باعث شد که بخشی از ادارات دولت فدرال به مدت 35 روز تعطیل شود. این طولانی‌ترین تعطیلی ادارات در تاریخ معاصر امریکا بود که در نهایت با موافقت طرفین بر سر تأمین بودجه موقت به پایان رسید.
این در حالی است که نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا هشدار داد، اگر دونالد ترامپ در رابطه با مرزهای جنوبی کشور اعلام وضعیت اضطراری کند، رییس‌جمهور دموکرات بعدی در رابطه با اسلحه چنین خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟