ترامپ در حال نابودی خاورمیانه است

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 42138

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ایرنا، چویک طی مقاله ای با عنوان ‘ترامپ در حال نابود کردن خاورمیانه است’ در روزنامه ینی بیرلیک نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شاید امروز بسیار از این اقدامات به ظاهر پیروزمندانه خود خوشحال باشند اما بی تردید عواقب منفی ناشی از رفتار کنونی علیه ملت مظلوم فلسطین را در آینده نزدیک خواهند دید و طعم تلخ شکست را خواهند چشید.
وی تاکید کرد: کشته و زخمی شدن فلسطینی های معترض در نوار غزه، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس و برافراشته شدن پرچم آمریکا در این شهر امروز موجب لبخند ترامپ، نتانیاهو و فتح الله گولن شده است اما این اقدام کاخ سفید به مانند انفجار یک بمب ویرانگر اتمی در خاورمیانه است که عواقب آن روزی دامن آمریکایی ها را خواهد گرفت و برای آنها پشیمانی به بار خواهد آورد.
مقامات دولت و مردم ترکیه از دو روز پیش در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم سابقه و همه جانبه، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای کشتار دو روز گذشته فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور خواند.
دو روز پیش در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه داری و جرارد کوشنر مشاور رئیس جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریکایی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجد الاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.
همچنین دو روز پیش همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت، دهها هزار فلسطینی در تظاهرات ‘میلیونی بازگشت’ علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت کردند که با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی 60 نفر از آنها به شهادت رسیدند و بیش از 2800 نفر از آنها نیز زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟