ترامپ: جهان باید با ابزار نظامی تروریست ها را از بین ببرد

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 33719

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمله تروریستی اخیر علیه مسجدی در منطقه سینای مصر را محکوم کرده و در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد، جهان باید با ابزارهای نظامی تروریست‌ها را از بین ببرد و در عین حال گفت که آمریکا نیاز به یک دیوار در مرز جنوب خود و ممنوعیت‌های مسافرتی برای محافظت از خود دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ روز جمعه بعد از گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در توئیتی نوشت: ما نیاز به دیوار داریم، ما نیاز به ممنوعیت (مسافرتی) داریم، خداوند مردم مصر را مورد مرحمت قرار دهد.

ترامپ در توئیتی نوشت: دنیا نمی‌تواند تروریست را تحمل کند. ما باید از راه نظامی آنها را شکست دهیم و ایدئولوژی افراط گری که پایه و اساس موجودیت آنها را شکل می‌دهد بی‌اعتبار کنیم.

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با سیسی ضمن محکوم کردن حمله مصر تاکید کرد: آمریکا در رویارویی با تروریسم در کنار مصر خواهد ایستاد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند گروه‌های تروریستی وحشی را تحمل کند و باید تلاش‌هایش برای شکست تروریسم و افراط گری در همه اشکالش را تشدید کند.

ترامپ به بهانه این حمله تروریستی از طرح پیشنهادی خود برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک و تلاش‌هایش برای ممنوع کردن ورود اتباع مسلمان به آمریکا دفاع کرد و نوشت: ما باید باهوش‌تر از هر زمان سراغ یکدیگر بیاییم و این کار را خواهیم کرد. ما نیاز به دیوار و ممنوعیت‌ها داریم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟