ترامپ از کشورهای عربی می خواهد روابط خود با ایران را به طور کامل قطع کنند

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39302

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عربی خواسته است که روابط خویش را به طور کامل با ایران قطع کنند. این اقدام به منظور فشار بیشتر بر ایران است تا این کشور را در تنگنا قرار دهد.

برخی منابع در دولت ترامپ گفتند که وی در پرونده بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس، به دنبال اعمال فشار بر کشورهای عضو این شورا برای قطع روابط با ایران است.

به گفته این منابع، ترامپ سعی خواهد کرد اختلافات بین این کشورها را از طریق حصول اجماع و توافق درباره ضرورت ایجاد جبهه یکپارچه برای مقابله با ایران حل نماید.

روزنامه «الرأی» کویت با اعلام این مطلب به نقل از این منابع نوشت: «ترامپ که قرار است بزودی با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی دیدار کند از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ (فارس) می‌خواهد که روابط خود با ایران را به طور کامل قطع کنند».

طبق این گزارش، منابع آمریکایی همچنین می‌گویند که ایجاد یک جبهه متحد متشکل از آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس علیه ایران امری ممکن است و واشنگتن در صورت خروج از توافقنامه هسته‌ای به متحدان عرب خود برای تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.

از سوی دیگر هجمه رسانه‌ای متقابل بین عربستان، امارات و بحرین از یک سو و قطر از سوی دیگر موفقیت ترامپ در حل اختلافات بین این کشورها را دشوار کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟