تدام جریان «هزاره» ربایی، اینبار با 17 قربانی!

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 8075
طالبان

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، مسئولان محلی ولایت غزنی از ربوده شدن ۱۷ مسافر در منطقه دشت «قره‌باغ» ولایت غزنی خبر دادند.

بنا به گفته این مسئولان، این مسافرین که از شهروندان شهرستان جاغوری ولایت غزنی بودند، از مرکز این ولایت به طرف خانه‌هایشان در حرکت بودند.

«حسن رضا یوسفی» عضو شورای ولایتی غزنی گفت: طالبان روز گذشته ۱۷ مسافر را پس از گروگان‌گیری از پنج وسیله نقلیه به مکان نامعلومی انتقال دادند.

وی افزود: این مسافران از مرکز ولایت غزنی به سوی شهرستان جاغوری در این ولایت در حرکت بودند.

«محمد علی احمدی» معاون والی غزنی، نیز با تأیید این خبر به صدای آمریکا گفت: براساس گزارشهای رسیده، این مسافران پس از پیاده شدن توسط افراد مسلح به شهرستان «گیلان ورسنه» ولایت غزنی انتقال داده شدند.

مسئولان محلی ولایت غزنی اعلام کردند که در میان این مسافرین زن و کودک نیز بوده است که ربایندگان آن‌ها را آزاد کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این آدم ربایی را بر عهده نگرفته است.

«ظفر شریف» والی شهرستان جاغوری ولایت غزنی نیز به صدای آمریکا گفت که ۲ نفر از افراد ربوده شده موفق به فرار شدند اما از سرنوشت بقیه افراد خبری در دست نیست.

وی افزود: علت این گروگان‌گیری و هویت ربایندگان هنوز معلوم نیست.

پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی در افغانستان، گروگان‌گیری به صورت یک سریال در این کشور تبدیل شده که افراد عادی و مسافرین بارها از سوی افراد مسلح ربوده شده‌اند.

سال گذشته ۳۱ مسافر در منطقه «شاه جوی» ولایت زابل توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شدند که سرنخ این گروگان‌گیری‌ها به مسیرهای شهرستان‌ها و ولایت‌های مختلف افغانستان ختم می‌شد.

پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر ربوده شدن ۶ مسافر دیگر در مسیر فراه – هرات منتشر شد که توسط «آصف ننگ» والی فراه، تکذیب شد.

مقامات محلی ولایت دایکندی در مرکز افغانستان نیز پس از چندی اعلام کرده بودند که ۲۰ راننده‌ای که گفته می‌شود توسط طالبان این کشور در ولایت دایکندی ربوده شده بودند پس از یک هفته آزاد شده است.

در شمال افغانستان نیز ربوده شدن ۵ نفر از شهروندان شهرستان شولگره ولایت بلخ توسط افراد مسلح ناشناس منتشر شد.

در گروگان‌گیری دیگری، ۱۳ مسافر در مسیر ولایت سرپل شمال افغانستان به شهرستان بلخاب به جمع افرادی پیوستند که سرنوشت آن‌ها هنوز معلوم نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟