تدابیر شدید امنیتی در هرات در آستانه افتتاح پروژه تاپی

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37306

هرات تا پنج روز آینده شاهد افتتاح پروژه تاپی یا انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و سپس به هندوستان است. اکنون مقامات می گویند که تدابیر شدید امنیتی در هرات برای تامین امنیت آغاز این پروژه گرفته شده است.

با این حال مقامات محلی در هرات اطمینان می‎دهند که تدابیر شدید امنیتی بخاطر آغاز کار پروژه تاپی در هرات اتخاذ شده‎اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به رادیوآزادی گفت کدام مشکل امنیتی که بتواند مانع کار پروژه تاپی در این ولایت شود وجود ندارد.

او تاکید می‎کند که نیروهای امنیتی تدابیر خاص را بخاطر آغاز کار این پروژه بزرگ روی دست گرفته‎اند: “در سطح ولایت هرات هیچ‎گونه چالش امنیتی که مانع تطبیق پروژه تاپی باشد وجود ندارد و در عین زمان علما موضع گیری بی پیشینه داشتند، آنان ضمن این‎که حمایت کردند از تطبیق پروژه تاپی از تمام مخالفان مسلح دولت و مردم خواستند تا در راستای تامین امنیت این پروژه همکاری کنند و این‎ها همه مایه امیدواری است.”

دو روز قبل شورای نظامی هرات استفاده از موترهای شیشه سیاه و فاقد اسناد را سر از روز شنبه گذشته تا ختم افتتاح پروژه تاپی در مرکز شهر هرات و ولسوالی‎های آن ممنوع اعلام کرد.

این شورا همچنان فیصله کرده‎است که بدون نیروهای امنیتی هیچکس اجازه حمل سلاح را تاختم مراسم افتتاح این پروژه که گفته می‎شود روز جمعه آینده در ولایت هرات انجام می‎شود ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟