تجهیز نیروهای امنیتی به «پهپاد» های آمریکایی

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 12316

مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان اعلام کرده است که نیروهای هوایی افغانستان به زودی از نخستین هواپیمای بی‌سرنشین استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، نیروهای ناتو زیر نام مأموریت حمایت قاطع نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش و مشاوره می‌دهند. این مأموریت افزوده است که سر از ماه آینده میلادی نیروهای هوایی افغانستان از این هواپیما در مأموریت‎های کشفی شان در شمال و جنوب کشور استفاده خواهند شد.

این نوع هواپیماهای بی‌سرنشین حدود ۱۰۰ هزار دالر امریکایی ارزش دارند و قادر اند بدون موجودیت میدان‌های هوایی پرواز کنند. این هواپیماها حدود ۴ هزار و ۶۰۰ متر ارتفاع می‌گیرند.

به گزارش طلوع نیوز، محمد نذیر احمدزی، معاون دوم مجلس نمایند‌گان که چندی پیش به ایالات متحده امریکا سفر کرده بود، گفته است که در این سفر از پایگاه نیروهای هوایی امریکا در ایالت ویرجنیا دیدار کرده و نیروهای هوایی افغانستان که در آن‌جا آموزش می‌بینند، قادر به‌کارگیری از انواع هواپیماها هستند.

آقای احمدزی افزوده: «استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین برای اردوی ما بسیار مهم است و ما می‌توانیم که به سرعت مناطق و کاروان‌های مخالفان را پیدا کنیم و آن‌ها را از بین ببریم.»

در همین حال وزارت دفاع کشور از تلاش‌ها برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در حمله‌های هوایی نیروهای ارتش تأکید می‌کند.

دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است: «بیشتر عملیات‌های ما که ناوقت‌‌تر می‌شوند به همین دلیل است که به افراد ملکی ضرر نرسد و ما در این بخش بسیار تلاش می‌کنیم که عملیات‌های دقیق‌تر داشته باشیم و در گذشته هم همیشه در این موضوع دقت کرده‌ایم.»

نیروهای امنیتی افغانستان در میدان‌های جنگ در نبود امکانات پیشرفته و حمایت اندک هوایی با مشکلاتی مواجه‌اند. در سال جاری امریکا چهار جت‌ جنگی نوع A29 و هند سه فروند چرخ‌بال MI25 به نیروهای امنیتی کشور تحویل داد.

سقوط شهر قندوز به‌دست طالبان، باعث شد تا توجه روی وضعیت نیروهای هوایی کشور بیشتر شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟