تجاوز نیروهای پاکستانی با 3 کشته خاتمه یافت

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 8415

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، براساس گزارش‌های رسیده از ولایت کنر در جنوب افغانستان، نظامیان پاکستانی با سربازان افغانستان در ولایت کنر با یکدیگر درگیر شدند که ساعت‌ها به طول انجامید.

مقام‌های محلی ولایت کنر نیز ضمن تأیید درگیری بین نظامیان پاکستانی و افغانستانی، افزود: در پی حمله نظامیان پاکستانی به بندر تجارتی «دوکلام» در ولایت کنر، سه مغازه و یک مسجد نیز دچار حریق شد.

«عبدالحبیب سیدخیلی» فرمانده پلیس کنر گفت: روز گذشته نظامیان پاکستانی به پاسگاه‌های مرزی پلیس در بندر تجاری دوکلام حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی افغان روبرو شدند.

وی افزود: درگیری میان نظامیان افغانستان و پاکستانی چندین ساعت ادامه داشته که دو پلیس افغان کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند و بیش از چهار سرباز پاکستانی نیز کشته و زخمی شدند.

فرمانده نیروهای پلیس ولایت کنر چندی قبل اعلام کرده بود که دور جدید درگیری‌های نیروهای مرزی افغانستان با نظامیان پاکستانی در منطقه «ناری» ولایت کنر آغاز شده است.

وی گفته بود که تاکنون در نتیجه این درگیری‌ها یک سرباز مرزی افغانستان کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سید خیلی ادامه داده بود که نظامیان پاکستانی با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین سربازان افغانستان را هدف قرار داده‌اند.

فرمانده نیروهای پلیس ولایت کنر تأکید کرد: نیروهای مرزی افغانستان نیز در پاسخ به حملات نظامیان پاکستانی دو پاسگاه مرزی پاکستان را تصرف کرده‌اند.

«عاطفمل» معاون اداری وزارت امور خارجه افغانستان نیز با احضار سفیر پاکستان در کابل در رابطه با حملات راکتی پاکستان به مرزهای افغانستان، گفته بود که هشت سرباز مرزی افغانستان در نتیجه حمله راکتی روز سه‌شنبه از قلمرو پاکستان کشته شده اند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز کشته شدن سه سرباز مرزی این کشور در هنگام درگیری با نیروهای مرزی افغانستان را تأیید کرده اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است.

این در حالی است که مقام‌های پاکستانی مدعی می‌شوند که این درگیری‌ها از سوی نظامیان افغانستان آغاز می‌شود اما این ادعاها از سوی مقام‌های نظامی در کنر رد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟