تا اعلام لیست کابینه فقط 20 درصد راه مانده!

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 991

«سرور دانش» معاون دوم رئیس‌جمهور از حل بیش از ۸۰ درصد مشکلات فراروی تشکیل کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان خبر داد.

به گزارش تسنیم، «سرور دانش» معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که 80 درصد مشکلات فراروی تعیین و معرفی اعضای کابینه حل شده است و به زودی اعضای کابینه و والیان ولایات افغانستان به مردم این کشور معرفی خواهند شد.

این در حالی است که روز گذشته نیز عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرایی حکومت وحدت ملی اعلام کرد: کابینه‌ حکومت وحدت ملی به گونه‌‌ای تشکیل می‌شود که تمثیل‌کننده‌ حضور تمام مردم افغانستان باشد. عبدالله در دیدار با نمایندگان شورای وحدت و اتفاق قندهار بر خدمت صادقانه و ایجاد اداره‌ سالم در مرکز افغانستان و ولایت‌های این کشور تأکید کرد.

در همین حال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته اعلام کرد که به زودی بخشی از اعضای کابینه به مجلس معرفی خواهند شد. وی گفت: بیشتر مشکلات کنونی کشور، ناشی از رهبری سرپرست ولایت و وزارتخانه‌هاست و به زودی به این معضل رسیدگی خواهد شد.

فشارها بر روی اشرف‌غنی رئیس‌جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، در مورد معرفی وزیران جدید در حال افزایش است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس نمایندگان افغانستان هم امروز در جلسه‌ عمومی این مجلس از رهبران حکومت خواست تا به زودی وزیران جدید را معرفی کنند.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اعضای کمیته گزینش کابینه که متشکل از نزدیکان عبدالله و غنی است از به بن‌بست رسیدن کار این کمیته سخن به میان می‌آروند.

کابینه حکومت وحدت ملی افغانستان قرار بود 45 روز پس از آغاز حکومت جدید معرفی شود اما اکنون با گذشت حدود 50 روز هنوز اعضای کابینه افغانستان مشخص نشده‌اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟