تاکید وزیر خارجه پاکستان بر حل مسئله افغانستان از طریق گفتگو

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29726

در پی راهبرد جدید واشنگتن مبنی بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان، خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد مسئله افغانستان فقط از طریق گفت وگوهای داخلی در این کشور قابل حل است و ناکامی گزینه های نظامی در افغانستان قبلا به اثبات رسیده است.

خواجه محمد آصف در مصاحبه با رسانه های رسمی پاکستان گفت: اسلام آباد اطمینان می دهد که از هیچ کمک و همکاری برای بهبود شرایط و تحقق صلح در افغانستان دریغ نکند.

تکرار مواضع پاکستان مبنی بر بی فایده بودن روش های نظامی درباره مسئله افغانستان، در ادامه انتقاده های اسلام آباد از راهبرد جدید واشنگتن مبنی بر افزایش نیروهای نظامی در افغانستان مطرح شده است.

پاکستان معتقد است حضور نظامی آمریکا در افغانستان نه تنها کمکی به صلح و امنیت این کشور نکرده بلکه باعث سرایت ناامنی به کشورهای دیگر منطقه از جمله پاکستان شده است.

چودری نثار علی خان وزیر کشور سابق پاکستان و نمایندگان ارشد مجلس ملی این کشور نیز در جلسه امروز مجلس ضمن انتقاد از ادعاهای اخیر و تکرار آمریکا مبنی بر مقصر بودن پاکستان در ناامنی افغانستان، گفت: پاکستان هرگز مسئول شکست های آمریکا در افغانستان نیست.

روز گذشته نیز شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد راهبرد نظامی آمریکا در قبال افغانستان جز شکست، سرنوشت دیگری نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟