تاکید امریکا بر مبارزه مشترک با افغانستان علیه تروریسم

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14153

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هند، پاکستان، افغانستان و آمریکا همکاری بیشتری را برای مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشند.

رادیو پاکستان گزارش داد، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا باردیگر خواستار اقدامات بیشتر پاکستان علیه گروه‌های تروریستی در منطقه شد.

وی گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری نزدیک هند، پاکستان، افغانستان و آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: واشنگتن همکاری خود با کشورهای منطقه خاورمیانه برای مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و ثبات ادامه خواهد داد.

واشنگتن در حالی بر اقدامات بیشتر پاکستان علیه تروریست‌ها تاکید می‌کند که “جیو اردو” سایت خبری این کشور چندی پیش اعلام کرد: منابعی در دولت فدرال پاکستان گفته‌اند که مقامات اسلام‌آباد در حال تصمیم‌گیری و رایزنی در مورد اظهارات مقامات واشنگتن پس از کشته شدن «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان هستند.

مقامات عالی پاکستان با توجه با وضعیت این کشور پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا تصمیم گرفته‌اند که دیگر خواسته آمریکا یا کشور دیگری مبنی بر اقدامات بیشتر را نپذیرند.

جیو اردو نوشت: مقامات اسلام‌آباد مسئله حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خاک این کشور را با باراک اوباما مطرح خواهد کرد.

رسانه پاکستانی افزود: آمریکا هم اکنون باید همانند دیگر کشورها و در سطح برابر با پاکستان همکاری کند در آن صورت، اسلام‌آباد نیز به همکاری خود با واشنگتن ادامه خواهد داد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟