تامین امنیت نورستان و کنر و…بدون همکاری مردم ناممکن است/ از سرپل یادی نکرد

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28506

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ عبدالله رییس اجرایی که در افتتاحیه نشست شورای وزیران صحبت می کرد، با اشاره به موجودیت “تهدیدهای بزرگ” در ولایت های کنر و نورستان گفت که اگر همکاری مردم این دو ولایت با نیروهای امنیتی و دولت مرکزی نباشد، با توجه به اراضی و موقعیت کنر و نورستان، تامین امنیت در این دو ولایت اصلاً ناممکن است.
آقای عبدالله، همکاری مردم نورستان و کنر را با نیروهای امنیتی، نقطه مثبتی یاد کرد.
او در خصوص نگرانی‌های امنیتی ولایت‌های غور، پکتیکا، هلمند، بغلان و فاریاب نیز صحبت کرد و از نیروهای امنیتی خواست که به مسایل امینی این ولایت ها توجه جدی کنند.
عبدالله در مورد باز پس گیری ولسوالی‌های تیوره ولایت غور و جانی‌خیل ولایت پکتکا نیز صحبت کرد و گفت که دشمنان در ولسوالی تیوره بازهم تجمعاتی را به راه انداخته اند تا بالای این ولسوالی دوباره حمله کنند و نیروهای امنیتی باید متوجه این مساله باشند.
اما رییس اجرایی کشور به کشتار مردم میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل توسط طالبان هیچ اشاره ای نکرد.
طالبان در دو روز گذشته باحمله بر این منطقه ۱۵۰ خانواده را به اسارت گرفته اند و به گفته مقام های محلی تا هنوز بیش از ۵۰ غیر نظامی را کشته اند.
والی سرپل ضمن انتقاد شدید از حکومت مرکزی گفته است که با وجود درخواست‌های مکرر آنان، مقام‌های حکومت مرکزی تاهنوز برای پاسخگویی به منظور نجات اسیران منطقه میرزاولنگ سرپل از نزد طالبان توجه نکرده اند.
حادثه سرپل با واکنش‌های زیادی منابع دولتی و غیر دولتی در کشور مواجه شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟