تاجران عرب هم به افغانستان بیایند/ پول حکومت عربستان برای توسعه تروریزم کافی نیست

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15989

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، صبح روز چهارشنبه در شهر ریاض با مسوولان اتاق تجارت عربستان سعودی ملاقات نمود و در مورد سرمایه گذاری بازرگانان و سرمایه گذاران آن کشور در افغانستان بحث نمود.

رئیس اجرائیه گفت که افغانستان با موقعیت جغرافیایی که دارد، فرصت های زیادی را در عرصه های تجارت و ترانزیت ایجاد نموده و وی از سرمایه گذاران و بازرگانان عرب می خواهد تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

وی علاوه کردکه منابع زیر زمینی افغانستان مشمول تیل و گاز و علاوه برآن، سکتور زراعت، بخش هایی هستند که زمینه های مناسب و شرایط لازم برای سرمایه گذاری در آن آماده است.

دکتور عبدالله عبدالله تاکیدکردکه حکومت افغانستان، به منظور تشویق سرمایه گذاری، در قوانین مربوطه اصلاحات آورده و سهولت های لازم را در این عرصه ایجاد نموده و اخیراً عضویت سازمان جهانی تجارت WTO را نیز به دست آورده است.

رئیس اجرائیه کشور خطاب به بازرگانان و سرمایه گذاران سعودی گفت که در این سفر، بازرگانان افغان نیز حضور دارند و وی از تجار و سرمایه گذاران عرب توقع داردکه تماس ها و ارتباطات خویش را به منظور سرمایه گذاری در افغانستان با آنان افزایش دهند.

دکتور عبدالله عبدالله اضافه نمودکه وزیر تجارت عربستان سعودی در دیداری که با وی داشت، موافقه نمودکه به زودی یک تیم کاری تخنیکی را به منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاری به افغانستان بفرستد.

در این ملاقات، مسوولان اتاق تجارت عربستان سعودی به رئیس اجرائیه کشور گفتند که به سرمایه گذاری در افغانستان علاقمند هستند.

ابراز آمادگی رییس اجرائیه برای استقبال از سرمایه گذاری تجار عربستانی در افغانستان در حالی صورت گرفته است که حکومت عربستان متهم به حمایت مالی گسترده از گرووههای تروریستی در کشور است و حضور گسترده سرمایه گذاران عربستانی در کشور می تواند راه های کمک رسانی به این گروهها توسط حکومت عربستان را هموار تر سازد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟