تأثیر مثبت موترهای برقی در کاهش آلودگی هوا

  • انتشار: ۱۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 55762

براساس آمار منتشر شده توسط کمپانی بی‌ام‌و، فروش موترهای برقی نتایج مثبتی در کاهش آلودگی هوا به‌دنبال داشته است.

فروش رو‌به‌رشد موترهای برقی ادامه دارد و برخی مدل‌ها افزایش چندبرابری در آمار فروش را تجربه می‌کنند؛ اما نکاتی که در رابطه با موترهای برقی اهمیت دارد، همیشه میزان فروش و شعاع حرکتی آن‌ها نیست، بلکه تأثیر در کاهش آلودگی و CO2 موجود در هوا هم یکی از نکات پر‌اهمیت کلاس موترهای رقی است. در آخرین گزارش محیط‌زیستی منتشر شده توسط ‌بی‌ام‌و، اهمیت موترهای برقی در کاهش آلودگی هوا کاملا به‌چشم می‌آید.

در سال ۲۰۱۸، شرکت بی‌ام‌و بیش از ۷۵ هزار دستگاه موتر برقی به‌ مشتریان تحویل داده است. با وجود اینکه فعالیت اصلی جرمنی ها در ساخت خودروهای لوکس و گران‌‌قیمت جریان دارد، اما اکنون بی‌ام‌و قطب مهم فروش موترهای برقی در اروپا به‌شمار می‌آید. آمار عرضه‌ی جهانی موترهای برقی توسط بی‌ام‌و هم به ۱۴۰ هزار دستگاه می‌رسد.

اما مهم‌ترین نکته در خصوص آمار بی‌ام‌و ارقام به کاهش میزان CO2 موجود در هوا بازمی‌گردد که اهمیت وجود موترهای برقی را نشان می‌دهند. به ‌گزارش بی‌ام‌و:

به‌لطف رشد بسیار زیاد فروش موترهای برقی و پلاگین هیبرید، میانگین گاز دی اکسید کربن موجود در هوا با وجود کاهش فروش موترهای سوختی، در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته ثابت باقی ماند. این خبری بسیار خوشحال‌کننده است و نشان می‌دهد که جایگزینی موترهای برقی با خودروهای بنزینی در حال رخ دادن است. بی‌ام‌و این روند را ادامه خواهد داد و در سال‌های آینده مدل‌های برقی گوناگونی از جمله مینی، بی‌ام‌و ix3 و iNext را معرفی خواهد کرد که در کاهش بیشتر آلودگی هوا نقشی اساسی برعهده خواهند داشت.

در راستای ادامه روند رو‌به‌رشد در ساخت موترهای برقی ، شرکت بی‌ا‌م‌و ساختار و کارخانه‌های جدیدی را به‌وجود می‌آورد تا بتواند نیاز مشتریان را برطرف کند. سیستم شارژ ChargeNow بی‌ام‌و اکنون در اروپا بیش از ۲۲۳ هزار ایستگاه دارد و با همکاری شرکت دایملر، تعداد ایستگاه‌های موجود بیشتر خواهد شد.

کشور‌های اروپایی هم‌اکنون در تلاش هستند تا نقاط شارژ بیشتری در سرار اروپا به‌وجود آورند؛ اما نکته چالش‌بر‌انگیز راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ جدید، ایجاد انرژی پاک برای شارژ‌رها است که همین مسئله روند تولید شارژهای جدید را نسبت به ساخت موترهای برقی دشوارتر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟