بی اطلاعی مسئولان کشور از وضعیت حجاج افغانستان

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 9925

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، روزنامه هشت صبح در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: وزیر حج و اوقاف در تماس با رئیس جمهور کشور اعلام کرده که هنوز گزارشی در مورد تلفات زائران افغانستانی در عربستان به دست آنان نرسیده است.

بنابر این گزارش، غنی در خصوص اینکه آیا زائران افغانستانی در میان زخمی‌های حادثه روز گذشته بود‌ه‌اند یا خیر هیچ صحبتی نکرده است.

روز گذشته در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین «منا» حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و هزاران نفر کشته و زخمی شدند.

به گفته مقامات سعودی این حادثه به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاده و  وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت کشور عربستان مسئولیت وقوع این حادثه را بر عهده حجاج دانستند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز در اولین واکنش در مراسمی با حضور مقامات، شاهزادگان، مفتی عربستان و مقامات بلند پایه کشورهای عربی خلیج فارس، عید قربان را تبریک و کشته شدن حجاج را تسلیت گفت.

با وقوع این حادثه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند ازدحام جمعیت برای رسیدن به ایستگاه قطار در این منطقه یکی از دلایل اولیه این حادثه بوده است؛ بیشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می‌شود.

همچنین بسیاری از منابع رسانه‌ای از جمله روزنامه الدیار لبنان، علت حادثه را عبور کاوران «محمد بن سلمان» پسر شاه و وزیر جنگ عربستان از منا عنوان کرده‌اند که موجب تغییر مسیر ناگهانی برای حجاج و در نهایت حادثه وحشتناک شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟