بیش از 82 هزار پناهجوی افغان باید آلمان را ترک کند

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 36084

مقامات در اداره مهاجرت آلمان در سال 2015 تا ابتدای سال 2018 تقاضای پناهندگی بیش از 83 هزار تن از پناهجویان افغان را رد کرده است.

روزنامه آلمانی “دی ولت” با  استناد به ارقام اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان فدرال گزارش داده است که برعلاوه این ۸۲ هزار و ۳۵۸ پناهجوی رد شده افغان، دوسیه های ۱۵ هزار و ۲۹۰ پناهجوی دیگر شامل اشکال دیگر می شود، به این معنی این افراد یا درخواستی پناهندگی خود را پس گرفته اند یا این که بعد از درخواست پناهندگی در آلمان، به دیگر کشورها رفته اند.

در سال ۲۰۱۶، ۳۳۰۰ نفر به صورت داوطلبانه به افغانستان برگشته بودند. در میان کسانی که به کشور شان برگشته اند، تنها پناهجویانی نبوده اند که تقاضای پناهندگی شان رد شده است، بلکه افغان هایی نیز بوده اند که به صورت قانونی با ویزای کار و توریستی به آلمان آمده بودند.

افزون بر آن در گزارش آمده است که در این میان شمار پناهجویان افغان مکلف به ترک آلمان، از ۱۱ هزار و ۸۸۹ نفر تا پایان سال ۲۰۱۶، به ۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر تا پایان سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

در طی بیش از 3 سال گذشته بیش از 300 هزار تن از شهروندان افغانستان به دلیل نیود امنیت و وضعیت بد اقتصادی کشور را ترک کرده و عمدتا در کشورهای اروپایی، خصوصا آلمان پناهنده شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟