بیش از 500 حمله پهپادی توسط «اوباما» صورت گرفته است

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 9416

پایگاه خبری روسی اسپوتنیک نوشت: حملات پهپادها در دولت «باراک اوباما» در مقایسه با دولت «جرج دبلیو بوش»، 10 برابر شده‌ است.

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از فارس، مطالعات جدید «دفتر خبرنگاری تحقیقی» نشان می‌دهد دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا، تاکنون نزدیک به ۵۰۰ فرمان حمله پهپادی را صادر کرده است.

این در حالی است که دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا، ۵۰ فرمان حمله پهپادی را صادر کرده بود.

اسپوتنیک نوشت: اوباما مجوز بیشترین تعداد حملات پهپادی را به خاک کشورهای پاکستان، یمن، سومالی و افغانستان صادر کرده است.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه میزان تلفات حملات موشکی توسط پهپادهای آمریکایی علیه شبه نظامیان همچنان به صورت یک راز باقی مانده است، نوشت: برای اولین بار یک سناتور آمریکایی در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که ۴۷۰۰ تن در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا (پهپادها) کشته شده‌اند که در میان آنها تعدادی غیرنظامی نیز دیده می‌شود.

آمریکا مدعی است حملات پهپادی سازمان سیا، جنگ طلبان را هدف قرار می‌دهد؛ ولی آمار تلفات حاکی از کشته شدن غیرنظامیان در این حملات است. کودکان و زنان، بیشترین تعداد قربانیان این حملات را تشکیل می‌دهند.

اسپوتنیک با اشاره به اینکه کودکان نیز اغلب هدف پهپادهای آمریکایی قرار می‌گیرند، نوشت: تاکنون ۱۷۲ تا ۲۰۷ کودک در پاکستان، ۸ تا ۱۸ کودک در یمن و حدود ۲۰ تن در افغانستان به طور اشتباه بر اثر حملات موشکی پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند.

حدود یک هفته پیش، حمله پهپادهای آمریکایی در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت.

وزارت امور خارجه پاکستان ضمن محکومیت این حادثه، آن را نقض حقوق ارضی و قوانین بین‌المللی دانست.

اوباما در شعارهای تبلیغاتی خود، کاهش حملات نظامی، کاهش تعداد سربازان و پایان دادن به جنگ‌هایی که آمریکا آغاز کرده را وعده داده بود اما با گذشت نزدیک به دو دوره از ریاست جمهوری وی، آمارها اینگونه نشان نمی‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟