بیش از 400 کشته و زخمی در حادثه مرگبار کابل

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 23553

بر اساس تازه ترین گزارش ها از انفجار مرگبار امروز (جهارشنبه) کابل که در منطقه دیپلوماتیک وزیر اکبرخان رخ داد، بیش از 80 تن کشته و 350 زخمی در این حادثه تاکنون به ثبت رسیده است.

وحیدالله مجروح، سخنگوی وزارت صحت اعلام کرد که انفجار امروز کابل 80 کشته و 350 زخمی بر جای گذاشته است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت نیز ساعتی قبل از این خبر، به خبرنگاران گفت که انفجار امروز 67 کشته و 325 زخمی برجا گذاشته و در بین کشته شدگان شماری از نظامیان مشاهده می شوند و 5 زن نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند.

اما بعضی از منابع غیر رسمی گفتند که بیش از یک صدو چهل نفر در انفجار امروز کشته شدند و نزدیک به ششصد نفر بر اثر همین انفجار زخم برداشته اند.

انفجار شدیدی صبح امروز در منطقه‌ای از شهر روی داده که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است و دود غلیظی بر آسمان محل انفجار دیده شد.

گزارش‌های اولیه حاکی از شدت بالای انفجار، انهدام چندین عراده موتر و همچنین آسیب رسیدن به ساختمان‌ها در ده‌ها متر دور تر از محل انفجار است.

انفجار در منطقه‌ای روی داده که سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان، جاپان، چین، ترکیه، هند، ایران، انگلیس، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه، امنیت ملی، تلویزیون یک، شرکت مخابراتی روشن وچندین موسسه مهم دولتی و غیر دولتی در آن واقع شده‌اند.

وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرده در این انفجار ساختمان سفارتهای آلمان و فرانسه دچار خسارت‌هایی شده‌اند اما هنوز اطلاعاتی مبنی بر اینکه اتباع فرانسوی و آلمانی در این حمله آسیب دیده باشند، وجود ندارد.

سفارت جاپان نیز از خسارت‌هایی در ساختمان این سفارتخانه و زخمی شدن دو کارمندش خبر داد. سفارت هند نیز گفته است که شیشه‌های ساختمان این سفارتخانه شکسته است.

سفارت ایران نیز با نشر تصاویری از خسارت های شدید به این ساختمان خبر می دهد. انفجار در حدود 200 متری سفارت ایران در کابل به وقوع پیوسته است.

مقام های امنیتی به خبرنگاران گفتند که مواد منفجره در یک تانکر فاضلاب جاسازی شده بود و حدود 7 متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد کرده است.

انفجار به حدی قوی بود که صدای آن در تمام نقاط کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری، شیشه های ساختمان ها شکسته شدند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟