بیش از 10000 هزار مهاجر دیشب وارد خاک آلمان شدند

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9439

 

طی دیروز و دیشب بیش از 10 هزار پناهجو از از کشورهای مختلف وارد خاک آلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رادیو آزادی، یک مقام ایالت بایرن آلمان اظهار داشت که هم اکنون شهر مونشن بین ۳ تا ۵ هزار بستر دیگر برای مهاجرین نیاز دارد و از ایالت های دیگر آلمان خواهان کمک شده است.

طبق اعلام منابع رسمی از اول تا هشتم ما سپتامبر ۳۷ هزار مهاجر در آلمان ثبت نام کرده اند و داز ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵۰ هزار مهاجر به این کشور رسیده اند و انتظار می رود که تعداد آنها تا پایان سال به ۸۰۰ هزار نفر برسد.

صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل بار دیگر از سیاست جدید پذیرش مهاجرین در کشورش دفاع کرد و گفت: کشورهای دیگر اروپایی هم باید در این ساحه مسوولیت خود را بجا آورند:

وی اضافه کرد: «هفته گذشته ما در حالت اضطراری یک تصمیم گرفتیم. من کاملاً معتقد هستم که این تصمیم درست بود، مردم ما مسوولیت خود را کاملاً انجام دادند تا نشان بدهند که آلمان از کسانی که پناه می جویند حمایت می کند یعنی مهاجرین جنگ های داخلی و افرادی که به پناه نیاز دارند.اما با نگاهی به چند روز گذشته من باید بگویم که این تنها مسوولیت آلمان نیست این وظیفه تمام کشور های اتحادیه اروپا می باشد و ما بر این نکته تاکید می کنیم.»

صدر اعظم آلمان همچنان اظهار داشت، یک موضوع باید برای همه آشکار شود که دروازه های آلمان بروی کسانی که به دلایل اقتصادی به این کشور می آیند بسته است و چنین افراد در آلمان آینده نخواهند داشت زیرا اگر چنین افراد هم به آلمان بیایند این کشور نمی تواند از افرادی که واقعاً نیازمند هستند حمایت کند.

در همین حال دیروز در چندین شهر اروپایی در حمایت از حقوق مهاجرین تجمعات بزرگی برگزار شد که ده ها هزار نفر در آنها اشتراک داشتند.

اکثریت مهاجرین که به آلمان می روند از سوریه، عراق و افغانستان می باشند که از راه های ترکیه، یونان و مجارستان خود را به اروپای غربی می رسانند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟