بیش از 1000 مرکز ثبت نام رای‌دهندگان در افغانستان مسدود شده است

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 42953

به گزارش خبرگزاری اطلس،در حالی که روند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها در افغانستان آغاز شده است اما به دلیل افزایش ناامنی حدود ۱۲۰۰ مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در این کشور مسدود شده است.

از مجموع 4431 مرکز اخذ رای در سراسر افغانستان دستکم 1200 مرکز به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود است.

گفته می‌شود که تنها 3231 مرکز ثبت نام رای دهندگان در افغانستان فعال است.

این در حالی است که مقامات دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات افغانستان در ولایت «بلخ» اعلام کردند که در پی تهدیدات امنیتی و افزایش فعالیت مخالفان مسلح دولت، 13 مرکز اخذ رای‌ در شهرستان‌های چمتال، چهاربلوک، دولت‌آباد و شورتپه مسدود شده است.

پیش از این نیز مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در پایتخت افغانستان و برخی شهرستان‌های این کشور هدف حملات مخالفان مسلح دولت این کشور قرار گرفته بود.

از سوی دیگر نیز کمیسیون انتخابات افغانستان امروز در حالی ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌های این کشور را آغاز کرده است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان روز گذشته اعلام کرد که کمیسیون هنوز آمادگی لازم برای آغاز این روند را ندارد.

«عبدالبدیع صیاد» رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز ضمن اعلام رسمی آغاز روند ثبت‌نام کاندیدادها از حکومت وحدت ملی خواست تا ضمن خودداری از مداخله در روند انتخابات، در برگزاری شفاف و عادلانه این روند نیز به این کمیسیون کمک کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟