بیش از 1000 داعشی در 6 ماه گذشته در افغانستان به هلاکت رسیده اند

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 27794

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در شش ماه گذشته عملیات‌های بزرگ در برابر داعش انجام شده که در نتیجه آن ۱۰۶۴ جنگجوی این گروه به شمول ۵۰ فرمانده این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت گفته است که حضور قوی داعش در افغانستان محسوس نیست و فعالیت این گروه محدود شده‌است.

وی گفت: حضور فعال این گروه و قسمی که می‌خواستند مراکز و تهدید جدی ایجاد کنند، به این هدف نرسیدند و اکنون حضور فعال ندارند اما تحرکاتش را رد کرده نمی‌توانیم اما به قوت که بودند و می‌خواستند تا بسیاری نقاط را بدست بیاورند، آن قوت را از دست دادند و بسیاری افراد‌ شان از بین رفته اند.

بر اساس معلومات آقای وزیری، در شش ماه گذشته در نتیجه عملیات مشترک نیرو‌های افغان و خارجی در ولایت‌های ننگرهار، کنر و شماری از ولایات شمالی کشور، داعش شدیداً سرکوب شده و در این مدت در کنار ۱۰۶۴ کشته، ۷۴ زخمی و ۱۲ قوماندان‌شان اسیر شده‌اند.

داعش حدود دو سال پیش برای نخستین بار در ولسوالی‌های شینوار ننگرهار آغاز به فعالیت کرد.

براساس معلومات وزارت دفاع اکنون شماری داعشیان از هزاران به صدها رسیده و با گذشت هر روز این گروه تضعیف می‌شود.

به گفته مسئولان این وزارت، رهبران مهم این گروه از جمله حافظ سعید، عبدالحسیب، شاهد الله شاهد، گل زمان، و عبدالرووف خادم یکی پی دیگر کشته شده‌اند.

در حالیکه مقامات در وزارت دفاع از تضعیف داعش در افغانستان خبر می دهند که این گروه تروریستی به حملات انتحاری و انفجاری روی آورده است که از سال گذشته تعداد بسیاری در این حملات جان باخته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟