بیانیه تند وزارت خارجه روسیه به اظهارات عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو

  • انتشار: ۳۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 46471

وزارت امور خارجه روسیه، ادعای عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان مبنی بر تلاش روسیه برای استفاده از طالبان علیه داعش را رد کرد. در این بیانیه به شدت از آقای کوچی انتقاد شده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای یادآوری کرد: عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو به تازگی گفته است که روسیه قصد دارد از طالبان برای مبارزه با گروه داعش استفاده کند.

در بیانیه گفته شده است: با اطمینان می گوییم که چنین ادعایی از طرف رئیس مرکز دیپلماتیک افغانستان در مسکو با واقعیت مطابقت ندارد و کاملا سیاست فدراسیون روسیه را در مورد افغانستان تحریف می کند؛ بارها این مساله را به طرف افغانی یادآوری کردیم.

در ادامه بیانیه آمده است: عبدالقیوم کوچی اولین بار نیست که این گونه سخنان بیان می کند که بر حدسیات نادرست استوار شده است، از طرف افغانی دعوت می کنیم به خواسته افرادی که از تلاش های روسیه برای برقراری صلح در افغانستان و از بین بردن تهدید تروریسم و افراط گرایی در این کشور خوششان نمی آید، عمل نکند.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است که جای تاسف عمیق دارد که سفیر افغانستان بجای اینکه به حفظ شرایط مشارکت و اعتماد متقابل بین دو کشور کمک کند اقداماتی می کند که نتایج عکس به همراه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟