به کسی اجازه ایجاد حکومت موقت داده نمی شود

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21107

بعد از اظهارات اخير احمدضيامسعود در مورد ايجاد حکومت موقت، سخنگوی رياست اجرائي در یک نشست خبری اعلام کرد که  به کسی اجازه داده نمی شود که به سمت حکومت موقت حرکت نمايد.

مجيب الرحمن رحيمی سخنگوی رياست اجرائي امروز (پنجشنبه) در نشست خبری در کابل گفت که در برکنارى احمد ضيا مسعود از پست نماينده فوق العاده رييس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب با رياست اجرائي مشوره صورت نگرفته است .

رحیمی می گوید که احمدضيا مسعود براساس فرمان رييس جمهور غنى به دليل موفق نبودن در کارهايش برکنار شده است .

سخنگوی ریاست اجرایی در مورد اظهارات اخير احمدضياء مسعود در خصوص ايجاد حکومت موقت گفت :”بحث حکومت موقت در شرايط فعلی نمی تواند مطرح شود چون نظام فعلی يک نظام دموکراتيک و مردم سالاراست و به پيش می رود و به اساس مصلحت ملی به کسی مجال داده نمی شود که در اين سمت حرکت نمايد.”

او می گويد که سياست مداران در قضايای مختلف می توانند موضع گيری بکنند، اما بايد موضع گيری شان به اساس قانون باشد.

به گفته او، ائتلاف ها در نظام های دموکراتيک شکل می گيرد و بعدا از هم می پاشد اما اين به معنی رفتن به جنگ داخلی و بی ثباتی نخواهد شد و هيچ نگرانی به خاطر جنگ داخلی و بحران وجود ندارد.

سخنگوی رياست اجرائيه بدون ارايه جزييات گفت که رياست اجرايي، از مشارکت سياسی، صلح و ثبات حمايت کرده و به کسی اجازه نمي دهد که با سياست های انحصار گرايی و قومی افغانستان را به بحران ببرد .

احمدضياء مسعود، سه روز قبل براساس فرمان رييس جمهور غنى،ازسمتش به عنوان نماينده خاص رييس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب، برکنارشد اما وى در واکنش به برکنارى اش گفت که با در نظرداشت تعهدات ايجاد حکومت وحدت ملى، رييس جمهور حق برکنارى او را ندارد. وی هشدار داده است که رييس جمهور، با عزل او کشور را به سمت بی‌ ثباتی و جنگ داخلی پيش می ‌برد.

هنچنان منابع نزديک به احمدضيا مسعود گفته اند که در چند روز آينده شماری از رهبران سياسی در بارۀ ايجاد يک حکومت موقت، و استعفای رييس جمهور و برگزاری انتخابات زود هنگام تصميم خواهند گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟