به زودی 200 نظامی اماراتی وارد افغانستان می شود

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 43659

گزارش رسانه ها حاکی از آن است امارات متحده عربی به زودی حدود 200 سرباز خود را برای کمک به آموزش نظامیان افغان و کمک های نظامی دیگر به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به افغانستان اعزام می کند.

یک منبع در دولت افغانستان اعلام کرد که کابل پیشنهاد امارات را برای آموزش نیروهای مسلح این کشور پذیرفته است.

به گزارش روسیا الیوم، یک منبع دولتی در حکومت افغانستان اعلام کرده است که حدود ۲۰۰ نیروی اماراتی به زودی به دیگر نیروها در افغانستان برای آموزش نظامی نیروهای مسلح این کشور ملحق خواهند شد اما تنها در صورت لزوم به میدان جنگ می‌روند.

با این حال منبعی در دفتر رئیس‌جمهور افغانستان و شورای امنیت ملی این کشور از هرگونه توضیح درباره درخواست افغانستان خودداری کرد اما یک دیپلمات افغانستانی گفت که تقویت حضور امارات در زمانی صورت می‌گیرد که اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور برای بهبود روابط با کشورهای جهان اسلام تلاش می‌کند.

این در حالیست که روز گذشته جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست وزیران کشورهای ناتو در بروکسل گفت که با اضافه شدن نیروهای نظامی قطر و امارات در افغانستان تعداد همپیمانان این سازمان در افغانستان به 41 کشور می رسد.

ماتیس روز گذشته گفت که اخیرا قطر و امارات متحده عربی هم به ما ملحق شده اند و ائتلاف ما را به ۴۱ کشور یکپارچه برای حمایت از ماموریت ما در افغانستان تبدیل کرده اند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟