بن کارسون باید از تمام مسلمانان عذرخواهی کند

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 9806

به گزارشخبرگزرای اطلس به نقل از جام، بن کارسون جراح بازنشسته و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با شبکه NBC اظهارات تندی را علیه دین مبین اسلام به زبان آورد.

کارسون در این مصاحبه مدعی شد که دین اسلام در تضاد با قانون اساسی آمریکا است، اما هیچ اشاره ای به نوع تضاد آن با بندهای قانون اساسی نکرد. وی از مسیحیان تندرو می باشد.

وی درباره رئیس جمهور شدن یک مسلمان گفت: «من از اینکه یک مسلمان مسئولیت ملت آمریکا را بر عهده بگیرد دفاع نمی کنم. من قطعا یا چنین مسئله ای موافقت نمی کنم».

وی گفت: «من فکر می کنم این مسئله مربوط به نحوه تفکر و عقاید هرکسی است. اگر طرز فکر با اصول و مبانی ایالات متحده همخوانی داشته باشد، مشکلی نخواهد بود ولی در غیر اینصورت باید به آن توجه نشان داد.»

این اظهارات کاملا رادیکال کارسون با انتقادات شدید جامعه مسلمانان آمریکا مواجه شد و بزرگترین گروه حقوق مدنی مسلمانان آمریکا او را محکوم کرد. سخنگوی شورای روابط آمریکا-اسلام گفت: «وی فراتر از حد خود رفته و باید از اظهاراتش برگردد. این سخنان شایستگی او برای ریاست جمهوری را زیر سوال می برد.» وی همچنین از کارسون خواست تا در صورت نخواندن قانون اساسی آمریکا، آن را مطالعه کند!

برنی ساندرز، سناتور دموکرات نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که کارسون او را نا امید کرده است و گفت: «زمان زیادی طرف شد تا کاتولیک ها و سیاه پوست ها هم بتوانند نامزد انتخابات شوند. افراد را باید بر اساس تفکرات و ایده هایشان انتخاب کرد نه بر اساس رنگ پوست یا مذهب.»

دبی واسرمن شولتز رئیس کمیته ملی دموکرات های آمریکا و سناتور لیندزی گراهام، دیگر نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا خواستار عذرخواهی بن کارسون شدند.

ستاد انتخاباتی کارسون در واکنش به این انتقادات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که منظور کارسون این بوده که جامعه آمریکا که عمدتا از یهودیان و مسیحیان تشکیل شده آمادگی پذیرش یک فرد مسلمان به عنوان رئیس جمهور را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟