بن سلمان در سیلیکون ولی به دنبال چیست؟

  • انتشار: ۲۰ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 39416

محمد بن سلمان در سفری دو هفته ای به ایالات متحده آمریکا علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی این کشور، از مراکز فناوری این کشور نیز دیدار بازدید کرده است، اما هدف این شاهزاده سعودی از دیدار با سران فناوری دنیا چه بوده است؟

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان و مرد اول این روزهای کشور عربستان دو هفته ای در ایالات متحده به سر برد.

وی ابتدا به دیدار مقامات سیاسی کشور امریکا رفت ولی بعد به سراغ مدیران و چهره‌های بانفوذ دنیای فناوری رفته و یکی پس از دیگری با آن‌ها ملاقات و قرارهای همکاری امضا کرد.

این شاهزاده عربستان تا کنون با جف بزوس (مدیرعامل آمازون)، بیل گیتس (موسس مایکروسافت)، ساندرای پیچای (مدیرعامل گوگل)، روبرت مرداک (سهامدار اصلی غول رسانه ای نیوز کورپوریشن) و تیم کوک (مدیرعامل اپل) مارک زاکربرگ موسس فیسبوک ملاقات کرده و بعد هم به سراغ ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا و ایسپیس ایکس) و دیگران رفت.

بی‌شک یکی از اهداف ولیعهد جوان در ملاقات با مدیران بانفوذ سیلیکون‌ولی، ترغیب آن‌ها به سرمایه‌گذاری و فعالیت در خاک عربستان است. این کشور در چند ماه اخیر، چندین پروژه بزرگ فناوری مانند ساخت شهر هوشمندی در دل بیابان‌های حد فاصل عربستان با اردن را کلید زده و احتمالا محمد بن سلمان از این شرکت‌ها دعوت به همکاری می‌کند.

همین‌طور؛ خود کشور عربستان هم مشغول سرمایه‌گذاری‌هایی در شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا است. چند وقت پیش، این کشور طی قراردادی حدود ۳.۵ میلیارد دالر در شرکت اوبر سرمایه‌گذاری کرد.

کاهش وابستگی به نفت، توسعه فناوری‌های دیجیتالی و ایجاد اشتغال و آموزش در این حوزه می‌توانند از دیگر اهداف این ملاقات‌ها باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟