بعضی از کشورهای منطقه در فکر ناامن کردن افغانستان است

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 21172

بعد از حادثه خونین در ولایت بلخ و کشته و مجروح شدن بیش از 300 تن در این حادثه، علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور در یک تماس تلفنی گفتگو کردند، آقای شمخانی گفته است برخی از کشورهای منطقه به دنبال ناامن سازی افغانستان است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این تماس تلفنی گفته است که برخی کشورهای منطقه بدنبال ناامن سازی وتضعیف ساختار امنیتی و انتظامی افغانستان به منظور ایجاد زمینه برای انتقال تروریستهای شکست خورده در عراق و سوریه به این کشور هستند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور نیز در جریان این گفتگو ضمن تشکر از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با مردم افغانستان بر تداوم رایزنی و همکاری دو کشور برای ریشه کنی تروریسم در منطقه و از بین بردن زمینه های ناامنی و بی ثباتی تاکید کرد.

علی شمخانی نماینده رهبر و دبیر شورای عالی امنیت ملی شب گذشته در تماس تلفنی با حنیف اتمر، ضمن محکوم نمودن حمله طالبان به یک مرکز نظامی در ولایت بلخ، کشته شدن تعداد زیادی از سربازان شجاع کشور را به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت.

شمخانی در این گفتگو با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه تروریستی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد شدید و منسجم دولت، گروه های سیاسی و ملت افغانستان با جریان های تروریستی خاطر نشان ساخت؛ سرعت بخشی به همکاری های مشترک اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که طی سالهای گذشته  از سوی نهادهای امنیت ملی ایران و افغانستان با جدیت دنبال شده است ،مقوم امنیت و ثبات دو کشور خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه بدنبال  ناامن سازی وتضعیف ساختار امنیتی و انتظامی افغانستان به منظور ایجاد زمینه برای انتقال تروریستهای شکست خورده در عراق و سوریه  به این کشور هستند.

گفتنی است در حمله تروریستی روز جمعه طالبان به قول اردوی ولایت بلخ، بیش از 140 سرباز کشته و  وتعداد زیادی مجروح شدند . بدنبال این حادثه تروریستی دولت امروز یکشنبه را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟