بعد از شکست در بغلان، طالبان در فکر ناامن کردن بامیان است

  • انتشار: ۳۰ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15047

بعد از اینکه شبه نظامیان طالب در ولایت بغلان با شکست مواجه شدند، اینبار بر پوسته های امنیتی در منطقه شیبر ولایت بامیان حمله کرده است که با واکنش نیروهای پولیس این ولایت مجبور به فرار شدند.

سخنگوی والی بامیان تایید کرده است که طالبان شب گذشته بر یک پوسته امنیتی در ساحه‌ای موسوم به غندک از مربوطات ولسوالی شیبر این ولایت، حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رصد؛ عبدالرحمان احمدی سخنگوی والی بامیان گفت که شب گذشته (جمعه ۲۹ اسد) حوالی ساعت ۱۰، جنگ‌جویان طالب بالای یک پوسته امنیتی در ساحه‌ای موسوم به غندک از مربوطات ولسوالی شیبر، حمله کرده‌اند.

به گفته آقای احمدی، در این درگیری که مدت یک‌ونیم ساعت ادامه یافته است، یک جنگ‌جوی طالب کشته شده و یک تن دیگرشان زخمی شده‌ است.

آقای احمدی گفت که در نتیجه این درگیری یک سرباز پولیس فقط از ناحیه پا جراحت سطحی دیده است.

این درگیری در حالی گزارش می شود که در روزهای گذشته در ولایت همجوار بامیان جنگ به شدت جریان داشته است و شورشیان طالبان در بسیاری از مناطق بغلان با تلفات زیادی مواجه شده است.

ولایت بامیان در مرکز کشور، یکی از امن‌ترین ولایت‌های کشور به شمار می‌رود؛ اما در ولسوالی‌های همجوار با ولایت‌های ناامن کشور، هرازگاهی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب صورت می‌گیرد.

سخنگوی والی بامیان گفته است که ولایت بامیان به‌صورت کامل امن است و هیچ‌نوع فعالیت شورشی در این ولایت وجود ندارد اما گه‌گاهی شورشیان طالب از مناطق ناامن دیگر ولایت‌ها، به‌خصوص ولسوالی تاله و برفک بغلان بر پوسته‌های امنیتی مربوط به ولایت بامیان حمله می‌کنند و دوباره عقب‌نشینی می‌کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟